söndag 5 juli 2009

curious indeed

när vi nu ändå pratar om kultur så måste jag berätta om en märklig sak som hände igår. ni vet den omtalade filmen benjamin button - om han som åldras baklänges - jo det är så att jag har inte sett filmen ännu utan tänkte att jag skulle vara duktig och faktiskt läsa boken istället, eller åtminstone innan. sagt och gjort så klickade jag hem den från cdon.com, och så damp den ner i brevlådan igår. boken heter då alltså "the curious case of benjamin button, and seven other stories", och ja, detta visste jag ju redan när jag beställde den, tänkte att om benjamin button visade sig vara bra så kanske dom andra 7 sagorna skrivna av samma författare också kunde vara bra. men det märkliga är att denna bok som jag fått hem, i pocketformat, är typ 200 sidor lång. totalt. alltså ska 8 historier få plats på 200 sidor, och jag vill inte verka inskränkt men jag tycker faktiskt att det verkar ganska konstigt, jag menar, jag hade snarar väntat mig att benjamin button skulle vara en lång bok, eftersom den handlar om ett helt liv. plus sju andra sagor då. men nej, allt ska tryckas ihop på 200 sidor. känner mig något skeptisk, men återkommer när jag faktiskt läst boken också. nu, sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar