söndag 15 mars 2009

enough is enough


komplicera liksom inte saker. svart med ett gult h, det räcker så. från yesstyle
det senaste halvåret så har jag utvecklat en fantastisk förmåga att bli sjuk precis när det verkligen inte passar. när vi var i new york, när jag (äntligen) skulle få spela div1, på julafton, när jag skulle servera på ett bröllop, och så nu, på min egna födelsedag. tydligen så är det någon infektion den här gången, vilket har resulterat i en megastor överläpp, tänk olinda multiplicerat med 10. skitroligt, verkligen. jag ser ut som en idiot, så det är fritt fram att skratta åt mig om ni ser mig. antibiotika nu iaf så om en liten vecka ska jag vara frisk igen, wie. är dock bannad från träning tills dess, hur ska jag överleva?
förresten, någon annan som noterat det ironiska med biverkningarna till olika mediciner? typ den medicinen jag fick idag, den var ju då för att hindra infektionen och för att få svullnaden i läppen att gå ner. sen så läser jag att en av biverkningarna kan vara - jag citerar: läkemedlet kan orsaka nedsatt immunförsvar och därför leda till infektioner. detta kan resultera i bland annat lokala svullnader i ansikte, mun samt svalg. huh?? det är ju liksom det jag ska behandlas för! samma sak med min magmedicin (losec), en vanlig biverkning av den är magont, hur bra är det liksom? idiotiskt. men iofs så är det ju trots allt bra att det finns mediciner, så jag ska nog inte klaga allför mycket.
over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar