fredag 27 mars 2009

when you're standning at that bridge

läste en sån fin lista idag, kan inte riktigt precisera vad exakt det är som är så fint men jag tycker om den och jag vill dela med mig. den ger hopp, det är en sak som är säker. och så är den lite som poesi. okej, så här kommer den:

att ta nya tag kan vara
- att ta en time out
- att inte hålla med
- att plantera ett träd
- att kasta ut det gamla
- att börja brodera
- att ge en komplimang
- att äta upp surströmmingen
- att byta tofflor
- att inte titta på klockan
- att säga: jag hade fel
- att stanna och valla om
- att uppfinna en ny maträtt
- att spotta i nävarna
- att våga säga nej
- att lukta gott
- att inte bli så arg
- att älska någon
- att vinna i sudden

nej, den kanske inte är shakespeare precis men jag tycker den är fin. känns som om man förväntas göra stordåd hela tiden liksom, men det kan verkligen räcka med något mycket mindre.

det var egentligen allt jag hade att säga för tillfället. stay tuned

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar