lördag 21 mars 2009

i'm a naughty naughty naughty, boy boy boy

min skinnjacka blev stulen, jag sa fitta åt det. svor massa gånger, anmälde till polisen, svor igen. men förr eller senare kommer man till en punkt där man faktiskt måste acceptera vad som har hänt och gå vidare. eller - som i mitt fall - helt enkelt gå och förälska sig i en ny vackerhet.

en vit kaninpäls och det är egentligen så helt emot mina principer, jag tycker att pälsindustrin är bisarr och fruktansvärd, men saken är den att jag inte betalade ett enda öre till pälsindustrin i det här fallet. jackan köptas på myrorna i sthlm, så pengarna går till stadsmissionen och djuren som dog återanvänds. och ja, det tar fortfarande emot, mina argument håller inte helt. men jag är förälskad, och för vad det är värt, så handlade jag i sorg efter min stulna skinnimitation.

799 spänn kostade pälsen, överraskande bra pris för något så fint. jag känner mig lite som michael jackson i den, liksom innan allt började gå utför för honom. bara läderbrallorna som fattas. sa jag att jag var förälskad förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar