måndag 18 maj 2009

there's nothing else i can say

förresten, innan jag somnar: jag har upptäckt något som är både spännande och mycket skrämmande, och jag måste självklart ställa frågan om någon annan upplevt något liknande. när jag har högtalarna till datorn påslagna, men inte spelar någon musik, så hör man som ett tyst tyst surr i dom. det spelar ingen roll om man skruvar upp volymen, surret förblir väldigt tyst men ändå noterbart. jag har länge misstänkt att det varit någon form av radiosändning som datorn på något sätt lyckas plocka upp, och mycket riktigt: när jag nu tryckte örat mot högtalarna så kunde jag först uppfatta lady gaga - there's nothing else i can say, och sedan jinglen till mix megapol. hur märkligt är inte detta?? datorn spelar radio helt oombedd. datorer ska inte fungera så. händer detta er också? snälla ni kan väl testa iaf, alltså sätt på högtalarna men sätt inte på musik, och så lyssnar ni jättenoga. testa.

2 kommentarer:

  1. Besök & kommentera gärna min blogg!
    ha en bra dag!

    /www.nadjass.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tror inte att datorn snappar upp en radiosändning. Det rör sig nog om någon elektromagnetisk störning, högtalarna själva snappar upp en sändning.

    SvaraRadera