söndag 19 april 2009

frozen grasshopper in my head

tänk om jag ändå hade något att skriva... känner mig helt tom i tänkbollen efter en lång kväll med massa plugg, det enda som snurrar runt i huvudet nu är drinkrecept. så, här kommer helt enkelt en favorit som är superenkel att göra hemma och prefekt till sommarens varma dagar:

frozen grasshopper
ca 1 dl krossad is
2 stora skopor (tänk deciliter) vaniljglass
3 cl half and half (hälften grädde, hälften mjölk)
3 cl vit kakaolikör
3 cl crémé di ménthe
stoppa allt i en blender/mixer och mixa en kort stund, häll upp i ett högt glas och drick med sugrör. skitgott! självklart kan du göra samma sak med andra likörer, typ kakao/pistage, kakao/banan, kakao/ananas osv. rekommenderas starkt =)

nu blir det sängen, skola imorgon. förresten så börjar jag jobba igen på lördag, som jag längtar! dagen med enormt jävla D har till slut kommit, wiee.

2 kommentarer:

  1. Den engelska texten är skriven av Octavio Paz, han är grym!! De andra svenska texterna har jag skrivit. Ha en fin dag! :)

    http://styleofeternity.devote.se

    SvaraRadera
  2. hehe. Ja, och anledningen till det skrev jag nyss. Jag har fått ny inspiration. Tror det är rastlösheten i mig som gnager. Man får ju inte uppdatera FÖR ofta. Kan bli farligt då :)

    SvaraRadera