måndag 27 april 2009

je pense, donc je suis

saker som jag funderar på ikväll:

1. varför ingen av dom andra kedjorna härmar h&m och tar fram en snygg skinnjacka. liksom det är ju allmänt känt att h&m's jackor syns på var och varannan människa nowdays och jag antar att h&m drar in rätt bra med cash på just dessa jackor, så varför försöker sig inte typ bikbok/gina tricot/cubus/lindex/new yorker osv på detta? alltså egentligen så kan det ju inte vara så himla svårt liksom, det är ju bara att mer eller mindre copa h&m's och vips, så har man en attraktiv produkt. själv tycker jag iofs inte att h&ms modell är speciellt snygg men den säljer ju uppenbarligen.

2. varför chicy.se har gått ner sig. tycker att allt blivit sämre på detta mitt älskade smultronställe, dom har nu färre produkter än förut och till högre priser. visst, allt är fortfarande otroligt snyggt, men fortfarande. utveckling ska gå framåt, inte bakåt.

3. varför inte musikalfilmen rent fick mer uppmärksamhet, jag och min syster kan ju inte vara de enda människorna här i världen som tycker att den är bland det bästa som existerar? någon annan här på jorden borde ju ha sett den och påpekat att den är fruktansvärt bra, och vi vet ju alla hur mouth to mouth-kommunikation fungerar: utmärkt. jävligt bra film det där, se den om du tycker om musikaler och riktigt duktiga sångare.

4. äh, det var nog allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar